Verbinding maken tussen recruitment en marketing
12 juni 2023 

Verbinding maken tussen recruitment en marketing

Verbinding maken tussen recruitment en marketing. Hoe doe je dat?

De kloof tussen online marketing en recruitment marketing te dichten en de recruitmentwereld anders naar marketing te laten kijken. Emplear doet dit door het meten van data en het gebruiken van data om continu de campagnes te verbeteren en transparant te zijn.

Recruitmentbudget

Bij webshops weet je hoeveel marketing budget je uitgeeft voor een bepaald kanaal per product. In recruitment is vaak niet duidelijk hoeveel er wordt uitgegeven per sollicitatie of per aangenomen werknemer.

Post en Pray verleden tijd

Helaas werkt deze methode in deze schaarse markt niet meer. Een advertentie online zetten of op je werken-bij site plaatsen en wachten op de juiste kandidaat kan heel lang wachten betekenen. Je moet werken aan je optimale zichtbaarheid als werkgever voor je bedrijf continu.

Scan

Wat voor activaties heb ik nodig om vacatures meer zichtbaar te maken. Bij Emplear kun je een scan laten uitvoeren zodat je als bedrijf niet alles hoeft te veranderen maar advies op maat krijgt. Emplear bouwt dashboards om meer grip te krijgen om te zien wat er gebeurd met de vacatures en de potentiële kandidaten.

Data en meten

Zorg dat je meet! Van de eerste stap van het formulier invullen en het formulier verzenden. Dus niet alleen de clicks. Je kunt bijsturen wanneer het nodig is om campagnes te verbeteren.

De rol van een recruiter verandert

Er is een kloof tussen recruitment en marketing die overbrugd moet worden. Recruiters hoeven niet alles zelf te kunnen, maar kunnen gebruikmaken van online marketeers die de strategieën kunnen opzetten en beheren. Dit maakt het mogelijk om advertentieteksten te optimaliseren, te testen en aan te passen. Het is belangrijk dat recruiters genoeg kennis hebben om te kunnen beoordelen of de marketeer goed werk verricht en of de resultaten in verhouding staan tot het geheel.


Met jarenlange ervaring in recruitment en marketing, hebben wij de expertise en kennis om bedrijven te helpen bij het optimaliseren van hun recruitment marketing strategieën. Of het nu gaat om het segmenteren van kandidaten, het gebruik van data en inzichten, het sourcen van kandidaten of het optimaliseren van marketingstrategieën voor zowel klanten als kandidaten, YODA knows how!

Als je meer wilt weten over onze diensten en hoe we je kunnen helpen bij het versterken van je recruitment marketing strategie, neem dan gerust contact met ons op. Samen kunnen we ervoor zorgen dat je het juiste talent aantrekt en je bedrijf naar een hoger niveau tilt.

Over de schrijver
Reactie plaatsen