Je medewerkers als social media ambassadeurs: 5 tips voor effectieve recruitment marketing
08 mei 2023 

Je medewerkers als social media ambassadeurs: 5 tips voor effectieve recruitment marketing

Werven van nieuwe medewerkers met medewerkers als social media ambassadeurs

In aflevering 8 van de Grip op Recruitment podcast praten we met Koen Jordaans van Apostle over het belang van het inzetten van medewerkers als social media ambassadeurs voor het werven van nieuwe medewerkers.

Koen legt uit hoe een effectief ambassadeursprogramma kan bijdragen aan het opbouwen van een sterke employer brand en het aantrekken van gekwalificeerde kandidaten. Hij bespreekt ook de technische aspecten van het meten van de impact van medewerker ambassadeursprogramma's en de uitdagingen bij het koppelen van kandidaten aan specifieke ambassadeurs.

5 tips voor het inzetten van je medewerkers als social media ambassadeurs 

Social media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij en biedt dan ook veel mogelijkheden voor recruitment. Hieronder vind je 5 tips waarom het inzetten van je medewerkers als social media ambassadeurs bij recruitment een slimme zet is:

  1. Vergroot je bereik: Enthousiaste ambassadeurs hebben vaak een groot netwerk en kunnen hierdoor een groot bereik creëren voor jouw vacatures en employer brand.
  2. Verhoog de betrokkenheid: Door medewerkers te betrekken in de werving en selectie van nieuwe collega's, creëer je meer betrokkenheid en trots onder je huidige personeel. Ben je betrokken en voel je je trots, dan blijf je (langer) bij je werkgever.
  3. Verbeter de candidate experience: Door te laten zien wie er bij jouw organisatie werkt en wat de sfeer is, krijgen potentiële kandidaten een beter beeld van de organisatie en kunnen ze echt zien waar èn met wie ze gaan werken. Mensen kiezen voor mensen tenslotte!
  4. Bespaar kosten: Het inzetten van ambassadeurs bespaart kosten op recruitment marketing en -campagnes. Het delen van vacatures via social media van de ambassadeurs levert veel kwalitatieve kandidaten op.
  5. Versterk je employer brand: Een inkoppertje natuurlijk, door te laten zien wie er bij jouw organisatie werkt en hoe het is om daar te werken, wordt je employer brand versterkt. Potentiële kandidaten krijgen zo een beter beeld van de organisatie en kunnen hierdoor sneller beslissen om te solliciteren.

Het inzetten van je medewerkers als social media ambassadeurs voor recruitment doeleinden kan dus veel voordelen hebben. Wil je meer weten over hoe je dit succesvol kan doen? Luister dan naar deze aflevering van de Grip op Recruitment podcast met Koen Jordaans van Apostle.

Jouw organisatie laten zien op een authentieke manier, optimaal gebruik maken van social media en moderne technologieën inzetten om jouw bedrijf aantrekkelijker te maken? YODA Recruitment knows how!

Over de schrijver
Reactie plaatsen